KÖRNYEZETTUDOMÁNYI ALAPOK
TANKÖNYVSOROZAT
ELTE részére
szolgáltatást nyújtó szervezetek:
Axinno Műszaki Szolgáltató Kft.
grafikai szolgáltatások
Séd Nyomda Kft.
e-tananyagok konvertálása
Országos Kutatási és Szaktanácsadó Intézet
animáció készítése, videóvágás és szerkesztés
Dényi Bt.
Nyilvánosság biztosítása
Nyitó és záró rendezvény
MTI
Nyilvánosság biztosítása
OTS hír megjelentetése
TANKÖNYVSOROZAT
ELTE részére
szolgáltatást nyújtó szervezetek:
Axinno Műszaki Szolgáltató Kft.
grafikai szolgáltatások
Séd Nyomda Kft.
e-tananyagok konvertálása
Országos Kutatási és Szaktanácsadó Intézet
animáció készítése, videóvágás és szerkesztés
Dényi Bt.
Nyilvánosság biztosítása
Nyitó és záró rendezvény
MTI
Nyilvánosság biztosítása
OTS hír megjelentetése
Ma
Összesen: 8
Egyedi: 3
Legtöbb
Összesen: 42805
Egyedi: 22589
Oldal ...
Összesen: 148651
Egyedi: 68089
Összesen: 8
Egyedi: 3
Legtöbb
Összesen: 42805
Egyedi: 22589
Oldal ...
Összesen: 148651
Egyedi: 68089
JEGYZETEK ÉS PÉLDATÁRAK A MATEMATIKA EGYETEMI OKTATÁSÁHOZ
--------------------
KÖRNYEZETTUDOMÁNYI ALAPOK TANKÖNYVSOROZAT
Közreműködő szervezet:
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Korábbi közreműködő szervezetek:
Oktatási és Kulturális Minisztérium
Támogatáskezelő Igazgatósága
Wekerle Sándor Alapkezelő
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Korábbi közreműködő szervezetek:
Oktatási és Kulturális Minisztérium
Támogatáskezelő Igazgatósága
Wekerle Sándor Alapkezelő
Környezettudományi alapok tankönyvsorozat - Eredmények
lengyeltamas, péntek 09 március 2012 - 17:21:34 //
A „Környezettudományi alapok tankönyvsorozat” című pályázatot az Eötvös Loránd Tudományegyetem és a Typotex Elektronikus Kiadó Kft. konzorciuma nyújtotta be 2009-ben. A pályázat, amelynek szakmai vezetője Kiss Ádám, projektmenedzsere Lengyel Tamás, pénzügyi vezetője Pintérné Karsai Barbara voltak, illetve a Typotex Kft. részéről kapcsolattartója Németh Kinga irodavezető volt, támogatásban részesült. A pályázat célkitűzései 2012. március 31-re sikerrel teljesülnek.
A projekt alapvetően az ELTE környezettan alapszakának tananyagfejlesztését célozta meg. Tekintve azonban, hogy ehhez hasonló tankönyvsorozat a környezettudomány szakterületről magyar nyelven még nem jelent meg, a potenciális felhasználók köre nyilván jóval szélesebb. Ez várhatóan felöleli a magyar nyelven a környezettudományt tanuló egyetemi-főiskolai hallgatók teljes körét, mintegy 1200-1400 hallgatót. A szakkönyvsorozat ugyanis átfogó ismereteket kíván adni a környezettan-környezettudomány szakterület alapjainak teljességéről.
A tankönyvsorozat keretében elkészült 12 tananyag, amit elektronikus formában lehet majd elérni a Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtárból. A „Környezetfizika” (szerzők: Kiss Ádám és Tasnádi Péter), a „Környezeti ásványtan” (szerzők: Weiszburg Tamás és Tóth Erzsébet), a „Környezeti mintavételezés” (szerkesztők: Óvári Mihály, Márialigeti Károly, Szabó Csaba és Tatár Enikő), a „Környezetkémia” (szerkesztő: Salma Imre), a „Környezetminősítés” (szerzők: Tatár Enikő és Záray Gyula), a „Környezetvédelem alapjai” (szerkesztők: Szabó Mária és Angyal Zsuzsanna), a „Mérési adatok kezelése és értékelése” (szerző: Havancsák Károly), a „Bevezetés a talajtanba környezettanosoknak” (szerzők: Szalai Zoltán és Jakab Gergely), a „Bevezetés a környezeti áramlások fizikájába” (szerzők: Jánosi Imre és Tél Tamás) tananyagok mind eredeti művek, újdonságok és hiánypótlók a környezettan hazai felsőfokú oktatása területén. Ehhez csatlakozik két többszerzős szerkesztett munka, a „Környezettudományi terepgyakorlat” (szerkesztő: Angyal Zsuzsanna) és a „Környezettan alapjai” (szerkesztők: Kiss Ádám és Angyal Zsuzsanna). Ezek közül az első az ELTÉ-n úttörő módon kimunkált terepgyakorlatokat vezeti, segíti, míg az utóbbi a nem környezettan szakos, de természettudományokat tanuló hallgatókat magas szinten vezeti be környezeti ismeretekbe. A sorozathoz tartozik az „Environmental Physics Laboratory Practice” (szerkesztő: Horváth Ákos) angol nyelvű laboratóriumi gyakorlatokat segítő összefoglaló munka.
A most záruló projekt résztvevőinek döntő része az ELTE Természettudományi Karának oktatója. A tananyagok színvonalát a gyakorlott szerzőcsapaton kívül a minden egyes esetben az ELTÉ-n kívüli, a legtöbbször más magyar felsőoktatási intézmény legkiválóbb szakembereiből álló lektorok is biztosították.
A projekt alapvetően az ELTE környezettan alapszakának tananyagfejlesztését célozta meg. Tekintve azonban, hogy ehhez hasonló tankönyvsorozat a környezettudomány szakterületről magyar nyelven még nem jelent meg, a potenciális felhasználók köre nyilván jóval szélesebb. Ez várhatóan felöleli a magyar nyelven a környezettudományt tanuló egyetemi-főiskolai hallgatók teljes körét, mintegy 1200-1400 hallgatót. A szakkönyvsorozat ugyanis átfogó ismereteket kíván adni a környezettan-környezettudomány szakterület alapjainak teljességéről.
A tankönyvsorozat keretében elkészült 12 tananyag, amit elektronikus formában lehet majd elérni a Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtárból. A „Környezetfizika” (szerzők: Kiss Ádám és Tasnádi Péter), a „Környezeti ásványtan” (szerzők: Weiszburg Tamás és Tóth Erzsébet), a „Környezeti mintavételezés” (szerkesztők: Óvári Mihály, Márialigeti Károly, Szabó Csaba és Tatár Enikő), a „Környezetkémia” (szerkesztő: Salma Imre), a „Környezetminősítés” (szerzők: Tatár Enikő és Záray Gyula), a „Környezetvédelem alapjai” (szerkesztők: Szabó Mária és Angyal Zsuzsanna), a „Mérési adatok kezelése és értékelése” (szerző: Havancsák Károly), a „Bevezetés a talajtanba környezettanosoknak” (szerzők: Szalai Zoltán és Jakab Gergely), a „Bevezetés a környezeti áramlások fizikájába” (szerzők: Jánosi Imre és Tél Tamás) tananyagok mind eredeti művek, újdonságok és hiánypótlók a környezettan hazai felsőfokú oktatása területén. Ehhez csatlakozik két többszerzős szerkesztett munka, a „Környezettudományi terepgyakorlat” (szerkesztő: Angyal Zsuzsanna) és a „Környezettan alapjai” (szerkesztők: Kiss Ádám és Angyal Zsuzsanna). Ezek közül az első az ELTÉ-n úttörő módon kimunkált terepgyakorlatokat vezeti, segíti, míg az utóbbi a nem környezettan szakos, de természettudományokat tanuló hallgatókat magas szinten vezeti be környezeti ismeretekbe. A sorozathoz tartozik az „Environmental Physics Laboratory Practice” (szerkesztő: Horváth Ákos) angol nyelvű laboratóriumi gyakorlatokat segítő összefoglaló munka.
A most záruló projekt résztvevőinek döntő része az ELTE Természettudományi Karának oktatója. A tananyagok színvonalát a gyakorlott szerzőcsapaton kívül a minden egyes esetben az ELTÉ-n kívüli, a legtöbbször más magyar felsőoktatási intézmény legkiválóbb szakembereiből álló lektorok is biztosították.